Kalandőrület a Rudnayban!

Kalandőrület a Rudnayban

Késő este van, amikor szokásomtól eltérően elindulok a „Rudnayba”, melynek ablakai ezen a késői órán már sötétek, egyet kivéve. Ahogy felnézek az ablakra, látom, hogy mozgás van fent a teremben. Oda igyekszem én is, ugyanis a 10.R osztály Tóth Ágnes tanárnővel éppen egy huszonnégy órás online versenyen vesz részt. Csütörtökön 12-től pénteken 12-ig kell helytállniuk. A versenyt még 2005 februárjában a Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium indította el, az iskola fennállásának 50. évfordulója alkalmából, s a játék azóta is folytatódik. Az emeleten izgatott tanulók fogadnak, olyan kérdések röpködnek, hogy most ezt hogyan csináljuk meg? Atyaisten, nem lesz kevés az idő? Ennek a filmnek hol legyen a vége? Hol vágjam meg? Elég a tíz másodperc? Aztán valaki felkiált: gyerünk táncolni, s máris megtelika terem közepe táncoló, mosolygó, jókedvű gyerekekkel.
A játék keretében a résztvevő csapatoknak leleményes, logikai és vicces feladatokat kell megoldaniuk rendhagyó módon. Elsőként egy videóklippet készítettek a Queen Bohém rapszódia című számához, ahol követelmény volt a zenekar tagjainak pontos megjelenítése. Később komoly fejtörést okozott, hogy kerítsenek egy 1200-as Ladát, amivel lefotóznak öt csapattagot, és akkor még nem is sejtették, hogy sokkal nehezebb lesz egy Babettát találniuk  hasonló célból. „Lazításként” történelmi, később protokoll témában oldottak meg teszteket, de felvettek orosz akcentussal egy főzőműsort is, kisfilmet készítettek a barátságról, és hihetetlenül élvezték, amikor a Little Big vérpezsdítő számára (kötött mozdulatokkal) be kellett mutatniuk egy napjukat az iskolában.
Tóth Ágnes tanárnő elmondta, hogy a játékba benevezett csapatok a szervező operátor irodával az interneten keresztül tarthatják a kapcsolatot, a feladatok és a különböző, előrejutást segítő információk is elektronikus úton jutnak el hozzájuk. A feladatok megoldásakor a csapatok lakókörnyezetükben játszanak. Ez azt jelenti, hogy a játék során vannak olyan feladatok is, melyek megoldásához ki kell mozdulniuk a tanteremből, és lakóhelyükön (illetve annak környékén) kell begyűjteniük a kincsesláda megszerzéséhez szükséges eszközöket, információkat, megoldaniuk a néha megoldhatatlannak tűnő
kéréseket. Ebben a különleges játékban az első feladattól kezdve ketyeg a vekker, minden csapat egy időben, élőben játszik.
És hogy mi a nyeremény? A kalandos, izgalmas játék során a csapatok minden egyes feladat megfejtésével egy lépéssel közelebb kerülnek a kincsesládához. A ládához, melynek tartalmát az az osztály kapja, aki a leggyorsabban megtalálta azt. S hogy mit is rejt a láda? Nos, a játék nevezési díja csapatonként 5000 forint, ez az összeg kerül a kincsesládába, vagyis a beérkezett nevezési díjak összege lesz a játék nyereménye.

Lassan hazaindulok, otthagyom a lázban égő gyerekeket, akiken egyáltalán nem látszik a fáradtság. Lelkesen oldják meg egyik feladatot a másik után. És lelkesen segítenek nekik a kollégák is, egy-két furfangos feladványnál többen is összedugták a fejüket, hogy megtalálják a megoldást. Jó érzés volt látni a szülői támogatást is: az egyik anyuka süteményt sütött, a másik pizzával és üdítővel lepte meg a lelkes fiatalokat. S hogy megnyerik-e a versenyt? Nos, ez még a jövő zenéje. Mindenesetre én szurkolok nekik, mert olyan lelkesen dolgoznak, hogy igazán megérdemelnék a nyereményt.
Orbán Erika

 

Vélemény, hozzászólás?

KÖZELGŐ ESEMÉNYEK